PILNE Informujemy, iż z dniem 31.12.2017 r. upływa termin obowiązywania programów dostosowawczych dla podmiotów, których pomieszczenia nie spełniały warunków ogólnoprzestrzennych i sanitarnych informacje z instrukcją dla członków w części kodowanej serwisu oraz w mailach ......... PILNE Termin 31.12.2017 r. jest więc terminem ostatecznym na dostosowanie się do tych wymogów informacje z instrukcją dla członków w części kodowanej serwisu oraz w mailach ........ PILNE Informujemy, iż z dniem 31.12.2017 r. upływa termin obowiązywania programów dostosowawczych dla podmiotów, których pomieszczenia nie spełniały warunków ogólnoprzestrzennych i sanitarnych informacje z instrukcją dla członków w części kodowanej serwisu oraz w mailach .........PILNE Termin 31.12.2017 r. jest więc terminem ostatecznym na dostosowanie się do tych wymogów informacje z instrukcją dla członków w części kodowanej serwisu oraz w mailach
Endorfiny lepsze od witamin
Biuro Federacji PZ, 2017-03-23 12:14:57

Senność, poczucie zmęczenia, bóle głowy i ogólne zniechęcenie - wiele osób skarży się na tego typu dolegliwości, gdy nadchodzi wiosna. Z objawami przesilenia wiosennego można sobie poradzić, niekoniecznie stosując się do porad, jakich nie brakuje w kolorowych pismach czy w internecie.
Jednym z częściej powtarzanych zaleceń jest konieczność suplementacji witamin, których brakuje naszym organizmom po zimie.
-To dość powszechny mit - przekonuje lekarka rodzinna Porozumienia Zielonogórskiego Joanna Zabielska-Cieciuch. - Zwykle na początku wiosny czujemy się źle nie dlatego, że brakuje nam witamin, ale z powodu zimowego trybu życia. Zimą mniej przebywamy na świeżym powietrzu, więcej czasu spędzając w zamkniętych pomieszczeniach. Źle na nas wpływa także mała ilość promieni słonecznych i brak aktywności fizycznej. Oczywiście, niedobory witamin, mikro- i makroelementów się zdarzają, ale nie automatycznie z powodu zimy. Jeśli ktoś się odżywia prawidłowo, nawet o tej porze roku dostarcza organizmowi wszystkich potrzebnych składników. Z kolei ten, kto nie przestrzega zasad zdrowego żywienia, będzie miał problemy niezależnie od sezonu.
Zdaniem lekarki, nie zwalczy się wiosennego zmęczenia garściami tabletek rzekomo wzmacniających organizm.
-Potrzebujemy endorfin, czyli tzw. hormonu szczęścia - dodaje Joanna Zabielska-Cieciuch. - A te wydzielają się m.in. podczas wysiłku fizycznego. Wystarczy niewiele, półgodzinny spacer co drugi dzień. Dla naszego zdrowia ważne jest, by zażywać fizycznej aktywności na świeżym powietrzu. Może to być jazda na rowerze, ale równie dobra jest praca w ogródku. Większość działkowiczów nie cierpi z powodu przesilenia wiosennego, nawet w podeszłym wieku. Najważniejsze, by podejmować taki wysiłek, jaki sprawia nam największą przyjemność.




ZWIĄZKI      LINKI      PARTNERZY      REKLAMA      KONTAKT